(044) 228 57 37
(044) 228 57 37
Сучасні покрівельні матеріали

Гарантія на покрівлю

Гарантії на покрівлю: свій шлях чи чужий досвід?

Що продавець покрівельних матеріалів може відповісти на запитання «скільки ваш покрівельний матеріал коштує на покрівлі» або «яка на нього гарантія»? Продавці відповідають усі, що завгодно: «від десяти до двадцяти років», 25 або навіть 50 років, нерідко додаючи до цих термінів слово-заклинання «гарантія». Об'єктивний відповідь зазвичай нікого не цікавить. На жаль, дефіцит коштів настільки «стиснув» бюджет на ремонт покрівлі, що багато хто готовий крити обіцянками «гарантії 50 років», а не дійсно якісним матеріалом. До того ж, навіть не всі фахівці розуміють, що мається на увазі під словами «термін служби покрівлі» і «гарантія на покрівлю».

Термін служби покрівлі визначається, як час між капітальними ремонтами покрівлі. Гарантія - поняття суто юридичне і означає зобов'язання будь-кого (у нашому випадку - виконавця робіт або матеріалів) провести ремонт покрівлі за свій рахунок згідно з умовами договору. Наприклад: покрівельна організація провела ремонт покрівлі та гарантує її ремонт за свій рахунок у разі протікання протягом двох років незалежно від того, є це наслідком браку в роботах або застосування неякісного матеріалу. Очевидно, що термін служби покрівлі більше гарантійного терміну і залежить від більш значної кількості факторів, ніж просто від «довговічності матеріалів».

Надійність покрівлі залежить від наступних факторів:


• правильної конструкції покрівлі, від того, наскільки при її проектуванні були враховані умови експлуатації; будівлі однакової конструкції в Новосибірську і в Краснодарі, очевидно, повинні мати дещо різні конструкції покрівель;
• грамотного підбору матеріалів, з яких ця покрівля буде виготовлена; при цьому важливо бути впевненим, що поставляються матеріали відповідають заявленої специфікації, тобто в надійності системи якості постачальника; саме цій меті служить сертифікація продукції в системі ГОСТ Р і більш складна міжнародна сертифікація на відповідність вимогам ІСО 9002;
• технології застосування матеріалів, наявності додаткового обладнання та допоміжних матеріалів потрібної якості; так, руберойд сам по собі є непоганим матеріалом, але для його якісного укладання необхідні не просто котли, а Битумоварки з регульованою температурою бітуму, необхідний облік температури підстави й в'язкості бітумної мастики; проблеми, які існують з рубероїдним покрівлями є результатом, як не дивно, саме невідпрацьованої технології застосування;
• кваліфікації підрядника: чи володіє підрядник технрологіей укладання, чи правильно виконав вимоги проекту, наскільки були гарні безпосередні виконавці: робітники-покрівельники; світова покрівельна практика підтверджує той факт, що більшість протікання покрівлі відбуваються в перші два роки через недоліки у виробництві робіт;
• постійного догляду за покрівлею, її правильної експлуатації: водостічні воронки треба регулярно очищати від сміття, примикання і інші елементи необхідно оглядати на предмет можливих протечек; небажано виготовлення отворів у покрівлі за допомогою несанкціонованого встановлення антен і кондиціонерів, використання важких металевих предметів для очищення покрівлі від снігу ; набагато простіше і дешевше відремонтувати невеликий дефект, ніж «потрапляти» на капітальний ремонт покрівлі після пари років мук від протечек.

Експлуатація покрівлі вимагає вкладення часу і грошей, однак таке вкладення абсолютно виправдано. Корисним є гарантійну угоду, укладену окремо від договору підряду або включене в нього. Воно визначає «спосіб життя» покрівлі в найближчі після влаштування або ремонту роки.

Цілком зрозуміле бажання виробника покрівельних матеріалів і покрівельника гарантувати більше, ризикуючи менше. На щастя, багато споживачів усвідомили небезпеку укладення контракту на ремонт покрівлі з підрядником з темним минулим і туманним майбутнім.

Згідно з Цивільним Кодексом ГАРАНТІЯ - ЦЕ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ ПРОДАВЦЯ ТОВАРУ (ПОСЛУГИ) усунути недоліки товару (послуги) ЗА СВІЙ РАХУНОК У РАЗІ ЇХ ВИНИКНЕННЯ В протягом гарантійного терміну.

Таким чином, гарантія розбивається на гарантії на матеріали і на роботи.

Зазвичай виробник робіт дає загальну гарантію на всю покрівлю, тобто на роботи та матеріали. Стандартний термін гарантії на покрівлю становить 1-2 роки. Цілком розумним представляються вимоги по експлуатації покрівлі до власника будівлі. Грамотна експлуатація покрівлі є одним з основних факторів, що збільшують термін служби покрівлі. При цьому повинні здійснюватися такі заходи, як:


• контроль доступу на покрівлю;
• контроль виконання будівельно-монтажних робіт з урахуванням збереження цілісності покрівельного килима;
• регулярне очищення водостоків і шляхів евакуації дощових і талих вод.

Існує велика кількість умов гарантії і термінів, на які вони надаються, але головним залишається одне: гарантійну угоду - юридичний документ, ставлення до якого має бути відповідним. Не варто спиратися лише на туманні фрази продавця «ми гарантуємо» або «гарантія виробника». Іноді можна почути справжні твори: «50-річна гарантія на цей покрівельний матеріал гарантується більш ніж п'ятдесятирічним досвідом компанії-виробника». Уточнюйте формулювання, вимагайте документальні підтвердження усних заяв, інакше гарантія буде годитися тільки на те, щоб прикрити їй голову, коли зі стелі закапає.

Розглянемо способи надання гарантій у різних країнах. Практика тривалих гарантій на покрівлі (більше 2-3 років) в Росії ще не розвинена, а тому цікавий чужий досвід. Це допоможе зрозуміти, що стоїть за заявою «гарантія - 50 років».

Нормальною практикою у багатьох країнах Європи є наступний порядок надання гарантій:


• первинна гарантія 2 (два) роки; в цей період обслуговування покрівлі повинне здійснюватися силами Вашої організації; саме в перші два роки виявляється більшість недоліків, пов'язаних з якістю виконання покрівельних робіт;
• постгарантійне обслуговування; обслуговування покрівлі здійснюється згідно з окремим договором. Вартість післягарантійного обслуговування невелика, а тому замовники охоче йдуть на такий договір. У Німеччині, наприклад, вартість такого обслуговування типовою покрівлі площею 2000 кв.м. складає 500 німецьких марок.

Ця схема проста і прозора, а тому є її вже зараз можуть освоювати «просунуті» замовники.

Зовсім непогано, якщо гарантії виробника робіт підкріплені гарантією виробника матеріалу на свою продукцію.

У США склався такий порядок надання гарантій:


• надаються гарантії від 10 до 25 років; природно, що такий тривалий термін гарантій диктує надзвичайно жорсткий порядок їх видачі; вузли покрівель з тривалим терміном гарантії (20-25 років) повинні бути виконані з інших, більш дорогим схемами, ніж кролі з 10 - річною гарантією;
• гарантія надається на покрівельну систему, що включає утеплювач, кріплення, покрівельний матеріал; роботи повинні бути виконані підрядником, сертифікованим виробником покрівельної системи, в строгій відповідності з «фірмовим» керівництвом; всі відхилення від затверджених виробником вузлів і схем укладання повинні бути узгоджені з його технічним відділом;
• приблизна вартість гарантії становить від 1 до 4 доларів на кв. / М; кожна покрівля перевіряється інспектором компанії виробника за додаткову плату;
• гарантія видається власнику будівлі компанією-виробником; в перші 2 роки гарантія забезпечується виробником робіт за його рахунок, потім можливі ремонти на рахунок виробника покрівельної системи; скільки протечек - стільки й ремонтів, хоч по дві на тиждень, повний ремонт зі зняттям старої покрівлі - тільки за рахунок власника; важливо, що рішення, кому доручити гарантійний ремонт, приймає виробник системи;
• власник будівлі повинен повністю виконувати умови гарантійної угоди з правильної експлуатації покрівлі, інакше гарантія знімається.

Складність питань, пов'язаних з наданням гарантій, тривалість її термінів дає роботу великій кількості юристів, які захищають інтереси виробника і домовласників у тривалих судових розглядах.

У 1997 році компанія "Firestone" (США) опублікувала статистику по витратах на гарантійний ремонт покрівель (див. американську схему гарантій вище). Оскільки гарантійний ремонт оплачується постачальником покрівельної системи, їх вартість є досить об'єктивним показником надійності. За «одиницю» витрат прийнятий 1987

Настільки значне (більш ніж у 10 разів) зниження витрат на гарантійний ремонт покрівель пов'язано з великою роботою по вдосконаленню покрівельної системи, системою перевірки якості робіт, підвищенням кваліфікації підрядників, впровадження системи експлуатації покрівель.

Говорити про те, який механізм надання тривалих (більше 5 років) гарантій на покрівлю складеться в Росії, поки рано. Багато в чому це буде залежати від того, яку міру відповідальності за стан покрівель захочуть взяти на себе власники будівель.

Ситуація з покрівлями в нашій країні жалюгідна. У той же час більшість покрівель можна врятувати, якщо провести їх обстеження та ремонт сучасними надійними матеріалами. Вартість запобігли непрямих втрат може легко перекрити вартість такого ремонту.

Існує, принаймні, кілька поширених причин, за якими власник будівлі або експлуатуюча організація не стежать за станом вже відремонтованих покрівель. Обмеження в бюджеті, надія на гарантію на покрівлю, або просто «з очей геть, із серця - геть». Як би там не було, відсутність профілактичних оглядів та ремонту покрівлі веде до передчасного капітального ремонту, зводячи нанівець дорогі вкладення. Термін служби добре і правильно укладеною покрівлі може бути значно продовжений при дійсно невеликих витратах і зусиллях. У кінцевому підсумку значно знижуються витрати на покрівлю в розрахунку на рік експлуатації. Саме такий підхід є найкращою гарантією довгого життя покрівлі.


Джерело: журнал «Еволюція покрівлі», 2005 р., № 3

rss rss